ادعای کیهان در مورد اتهامات تاج زاده/ مشرق: تاجزاده گناه بزرگی به نام «تحریم انتخابات» دارد
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۴۷۶۲
به گزارش جماران؛ روزنامه کیهان نوشت: برخی عناصر مرتبط با شبکه بیرونی که در جهت اهداف دشمنان در تکاپو بودند دستگیر شدند. بر همین اساس عصر روز جمعه مصطفی تاجزاده به اتهام اقدام علیه امنیت کشور با دستور قضایی بازداشت شد. مصطفی تاجزاده از محکومین امنیتی فتنه ۸۸، عصر روز جمعه به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مشرق: تاجزاده گناه بزرگی به نام «تحریم انتخابات» دارد
سایت مشرق نوشت: بازداشت "مصطفی تاجزاده" کنشگر اصلاحطلب با حکم دستگاه قضایی، در نزد برخی کاربران شبکههای اجتماعی حرف و حدیثهایی را برانگیخته است.
در این بین اما کاربرانی که گویا علایق اصلاحطلبانه دارند، تاجزاده را یک اصلاحطلب مصلح و قانونمدار میخوانند که عبور از او به معنای روبرو شدن با براندازان است!
برخی دیگر نیز با تعدادی فیلم و البته جعلیات تاریخی از این میگویند که چرا نظام اسلامی که همواره بر تحمل منتقد تأکید دارد، تاجزاده را دستگیر کرده و نیز در حکومت امیرالمؤمنین(ع) هیچ زندانی سیاسیای نبوده است.
حرف و حدیثهای اشاره شده همچنین در حالی است که مراجع قضایی و امنیتی کشورمان هنوز دلایل بازداشت تاجزاده و اتهامات او را رسما بیان نکردهاند.
در کنار این رخدادها اما خوانش مواضع تاجزاده در سالهای اخیر و همچنین حقایق عقلانی و تاریخی میتواند به فرایند تحلیل صحیح در ماجرای بازداشت تاجزاده کمک کند.
*شاید عده کمی از مردم و خواص باشند که مصطفی تاجزاده حوالی 4 سال قبل در اظهاراتی رسمی صراحتا اینطور گفته بود که خیلی از حرفهای اصلاحطلبان و براندازان یکیست اما اصلاحطلبان با براندازان در راهحل (و نه لزوما در هدف!) مرزبندی و اختلاف دارند.
تاجزاده همچنین همان کسی است که پس از پیشلرزه فتنه اقتصادی در آبان 98 به صحنه آمد و گفت که این اغتشاشات، وسیعتر و خشنتر تکرار خواهد شد.
اما به زعم تحلیلگران منصف، اینها بخش کوچکی از جرایم سیاسی تاجزاده است و او گناه بزرگتری هم دارد... گناه بزرگی به نام "تحریم انتخابات" که تاجزاده در انتخابات 1400، آنرا هم به پرونده خود افزود.
باید دانست که بر زمین گذاشتن صندوق رأی و پشت پا زدن به جمهور که برخی معتقدند میتواند بزرگترین دستاورد یک انقلاب باشد دقیقا به معنای قیام علیه مردم و حکومت است. همچنانکه در تأیید این معنا دیدیم که سعید حجاریان نیز پس از تحریم انتخابات 1400 در یک توییت اینطور نوشت که "اصلاحات صندوق محور مُرد"!
این پرونده صفحات دیگری هم دارد.
تاجزاده پرچمدار تئوری براندازانه "اصلاحات ساختاری" است! همان که در فرم و محتوا معتقد به ایجاد تغییر در جمهوری اسلامی است.
یک تئوری تا آن اندازه تند که حتی برخی بزرگان اصلاحات صراحتا عنوان کردند که ناممکنش میدانند.
دأب مشهور تاجزاده نیز مقصرتراشی از رهبری در اجرائیات کشور است.
اجرائیاتی که علیالاصول به رئیسجمهور مربوط است نه به هیچکس دیگری... اما تاجزاده تا آن اندازه بر مقصرتراشی اشاره شده تأکید دارد که این خوی ناجوانمردانه او دستمایه طنز و مزاح در شبکههای اجتماعی نیز شده است.
پس بدانیم که این همان تاجزاده بدون روتوشی است که برخی مدعیان، او را صلحجو و خشونتپرهیز نامیده بودند!
در بحث شبهه "عبور از اصلاحطلبی و رسیدن به براندازی" نیز اگرچه گزارههای قبلی نشان میدهد چطور برخی اصلاحطلبان عملا هیچ فرقی با براندازان ندارند اما میتوان به این توضیح اشاره کرد که مادام که یک نظام سیاسی دارای عقلانیت، قانونمداری و کارآمدی باشد؛ با هیچ خطر سیاسی مواجه نخواهد شد. اگرچه منتقد منصف و نیروی سیاسی همسو با عقلانیت و پیشرفت به افزون شدن سرعت پیشرفت کمک میکند.
در این رابطه میتوان به یک مثال ساده مثل کشور چین اشاره کرد که اساسا دارای آزادی سیاسی و دموکراسی به معنای عام نیست اما دارای پیشرفت اقتصادی است.
پس نبود "منتقدان تند و ساختارشکن" لزوما به معنای مواجهه با براندازی نیست.
در بحث نبود زندانی سیاسی در حکومت امیرالمؤمنین(ع) هم اگرچه این حرف خالی از عقلانیت حکومتی است و یک حکومت طبعا تعدادی زندانی خواهد داشت که برخی از آنها هم اصطلاحا سیاسی هستند. اما از آنجا که صاحبان این ادعای غلط، به نبود هیچ روایتی در این زمینه استناد میکنند، میتوان به بخشی از کتاب مشهور "الغارات" اشاره کرد.
در این بخش از کتاب الغارات که مربوط به رخدادهای حکومت امیرالمؤمنین علی(ع) است، میخوانیم: وقتی امیرالمؤمنین (ع) به سمت نهروان میرفت، مردی از قبیله نَخَع را به عنوان جانشین خود در کوفه قرار داد. روی او نامهای به حضرت نوشت که دو قبیله "غنی و باهله" فتنهانگیزی میکنند و دست به دعا برداشتهاند که دشمنت بر تو پیروز شود! علی(ع) در پاسخ نوشت: آنان را از کوفه بیرون کن و نگذار حتی یک نفر از آنان در کوفه بماند.
منبع: جماران
کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا اصلاح طلبان روزنامه کیهان مصطفی تاج زاده مصطفی تاجزاده مصطفی تاج زاده بازداشت شد افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تحریم انتخابات مصطفی تاج تاج زاده
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
جامعهشناس سیاسی گفت: حضور مردم در انتخابات و انتخاب افرادی که مطابق سلیقه خودشان است از بین نامزدهایی که وجود دارد باعث میشود که تنوع عقاید در مجلس تأمین شود. - اخبار سیاسی -
محسن ردادی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در خصوص دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشتماه در 22 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد، طی سخنانی اظهار داشت: اتفاقات اخیری که در عرصه داخلی و منطقهای رخ داد، میتواند در انتخابات موثر باشد. البته اگر این وقایع در دور اول انتخابات بود قطعاً تأثیر جدیتری داشت و موجب حضور پرشورتر مردم در صحنه میشد.
وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است وی افزود: از یک طرف خیزش جهانی علیه اسرائیل و از طرف دیگر اتفاقی که درخصوص پاسخ ایران به اسرائیل افتاد و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران ثابت شد. این دو واقعه جوّ جامعه را بهگونهای پیش بُرده که حضور مردم پای صندوقهای رأی هم از لحاظ تعداد و هم از نظر نوع رأی حتماً میتواند تحت تأثیر این دو واقعه قرار بگیرد.جامعهشناس سیاسی گفت: از سویی دیگر حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات باعث میشود که قدرت نرم جمهوری اسلامی افزایش یابد. بعضا هستند کسانی که تصور میکنند که کار انتخابات تمام شده و قرار نیست انتخابات در سراسر کشور برگزار شود و ممکن است به شکلی که باید، برای موضوع انتخابات اهمیت قائل نباشند، که البته صحیح نیست.
ردادی عنوان کرد: در شرایطی هستیم که قدرت سخت جمهوری اسلامی ایران از یکطرف اثبات شده و از طرف دیگر پیام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته؛ اینزمان بسیار اهمیت دارد پیامی به دنیا صادر شود که نشان بدهد جمهوری اسلامی از داخل هم مستحکم، متحد و منسجم است.
وی خاطر نشان کرد: این مهم باعث تقویت قدرت نرم داخلی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. کسانی که رأی میدهند توجه داشته باشند که رأی و تلاش آنها برای حضور در انتخابات و این احساس وظیفه که رخ میدهد مکمل پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل بوده و در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.
این جامعهشناس سیاسی بیان کرد: امروزه شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در سراسر دنیا هستیم؛ رأی و حضور گستردهی مردم پای صندوقهای رأی میتواند موضع جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی را افزایش بدهد.
ردادی همچنین درخصوص میزان اهمیت و تأثیر حضور مردم در صحنه انتخابات نیز بیان کرد: مهمترین اثر حضور مردم در انتخابات این است که کیفیت انتخاب نمایندگان را بالا میبرد یعنی افرادی که با گزینش تعداد زیادی از مردم به مجلس راه پیدا کنند حتما هم کیفیتشان و قدرت نمایندگیشان بیشتر از افرادی است که با تعداد آراء کم به مجلس راه پیدا کرده باشند.
وی اضافه کرد: اگر میخواهیم مجلس در رأس امور باشد همچنان که امام خمینی(ره) فرمودند، یکی از ابزار و یک مقدمه این است که اصولاً نمایندگان در طراز و بهترین نمایندگانی که در دسترس مردم هستند به عنوان نماینده به مجلس فرستاده شوند.
جامعهشناس سیاسی اظهار داشت: این اگر اتفاق بیفتد مجلس از لحاظ راهبردی و عقل تصمیمگیری در مرتبه بالایی قرار خواهد گرفت و عُقلایی که آنجا هستند بسیار توانمند خواهند بود. همچنین این افراد حامل آرای زیادی از مردماند یعنی نماینده قشر گستردهتری از مردم هستند و با زبان بازتری میتوانند به نظارت پرداخته و این رأس امور بودن را اجرا کنند.
ردادی گفت: صندوق رأی جایی است که افراد حرفهایشان را میزنند و اختلاف نظرهایشان را برطرف میکنند؛ اینجاست که حسابها صاف میشود پس اگر مردم و سیاستمداران پای صندوق رأی نتوانند اختلاف نظرشان را حل کنند، احتمالاً قرار است این اختلاف نظر کف خیابان و یا در دعواهای رسانهای خودش را نشان دهد.
وی خاطرنشان کرد: در این صورت باید منتظر باشیم وحدت و انسجام جامعه خدشه بردارد؛ بهخاطر اینکه افراد نتوانستند به اندازه کافی در مجلس و رأی آوردن حرفشان را منطقی بزنند و بعد هم مردم به قضاوت این افراد بنشینند.
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مجلسی قادر است مشکلات مردم را حل کند که اولاً از لحاظ فکری و از لحاظ حکمرانی شایسته باشد، که حضور بیشتر مردم به معنای انتخاب شایستهترینهاست و دوم اینکه تعداد آرائی که دارد بهقدری باشد که اگر قصد نظارت بر دولت را دارد و میخواهد تصمیمی بگیرد؛ کسی انقلت نیاورد که مگر شما نمایندهی چند درصد از مردم هستید بلکه بلافاصله به رأی و نظر مجلس شورای اسلامی تمکین کند.
ردادی در پایان بیان کرد: حضور مردم در انتخابات و انتخاب افرادی که مطابق سلیقه خودشان است از بین نامزدهایی که وجود دارد باعث میشود که تنوع عقاید در مجلس تأمین شود.
انتهای پیام/